- Zelim da kupim Golf 4 - 2001 1.4 benzin u Sloveniji. Koliko bih platio carinu i porez za ovaj auto kao i sve druge takse? Koliko staje sve ukupno.?
- Treba da platite carinu i porez.Takve troškove je najbolje proveriti sa nekom ovšćenom špedicijom.
- Poštovani, saobraćajna dozvola mi je važila do 14. juna 2010 kada sam i predalala Agenciji tehnički pregled i ostala dokumenta da preko njih registrujem vozilo. Izdali su mi potvrdu da su primili dokumenta za registraciju.15. juna me je zaustavila saobraćajna policija, i napisala nalog za Sudiju za prekršaje, obzirom da i pored potvrde nisam smela da vozim. Molim vas za potvrdu ove konstatacije kao i informaciju koliku kaznu mogu da očekujem za ovaj prekršaj (ako je prekršaj) obzirom da do sada nikada nisam napravila saobraćajni prekršaj niti pozivana kod sudije za prekršaje.
- Saobraćajna policija je postupila ispravno. Niste smeli da vozite neregistrovano i neosigurano vozilo.
- Imam ovlašcenje od vlasnika auta za upravljanje ,regisraciju , prodaju , naplatu štete i.t.d. Da li mogu da registrujem vozilo u SUP-u bez njegovog prisustva samo sa ovlašcenjem ili je procedura drugačija (pogotovo sad po novom zakonu)? Možete li da mi objasnite proceduru pošto mi je ovo prvi put.
- To bi bilo najbolje da proverite u MUPu. Teoretski možete.
- Planirao sam da uvezem neko vozilo iz Slovenije.Pa me zanima da li ga mogu voziti u Bosni i Hercegovini na slovenskom tablama, da ga ne carinim.
- Da bi izbegli potencijalne neprijatnosti najbolje je da proverite sa MUP BIH.
- Firma u kojoj radim planira da uzme putnički automobil na kredit kojim bih se isključivo služio ja kako za poslovne, tako i privatne potrebe. Automobil će biti kupljen uz punu cenu (carina + PDV). Zanima me šta je sve od ovlašćenja potrebno pribaviti, da li će firma morati da mi izdaje putne naloge, da li ću na vratima morati da zalepim informacije o firmi i sl?
- Potrebno je ovlašcenje za korišćenje vozila, (eventualni i jedno za upravljanje tuđim vozilom u inostranstvu). Ovlašćenje overava vlasnik vozila, tj. firma ili lizing kompanija ako se odlučite za lizing. Putni nalozi se izdaju i vode. Prema čl. 5 zakona o drumskom prevozu na putničkim vozilima nije potrebna oznaka firme.
- Da li može da se registruje vozilo iz inostranstva, koje proizvedeno 1997. godine? Koliki je porez na takvo vozilo?
- Auto tog godišta ne može da se uveze u zemlju jer je očigledno da ne ispunjava EURO3 standarde.Stoga ne postoje uslovi ni da ga registrujete i da platite bilo kakav porez.
- Ne mogu da pronadjem informacije o registraciji kola sa stranim tablicama, kako to funkcioniše? Recimo, prijatelj doveze svoja stara kola iz Norveške (ne znam da li je bitno iz koje zemlje) i hoće da ih registruje ovde - kako?
- Pa, prvo mora da ih uveze, vrati tablice i odjavi vozilo u Norveškoj (ako to već nije uradio i vozilo dovezao sa privremenim tablicama), plati carinu i porez, izvrši tehnički pregled, plati osiguranje i takse i zatim se vozilo registruje u MUP-u.
- Auto se vodi na ime moje supruge. Da li mi treba ovlašćnje? Nosimo isto prezime.
- Proverite u MUP-u.
- Trebala bih da putujem u inostranstvo (Bugarska i Rumunija). Imam punomoć jer nije moje vozilo. Imam zeleni karton i treba da uzmem međunarodnu dozvolu. Postoji problem jer mi je u vozačkoj dozvoli jedna adresa a u ličnoj krti i pasošu druga. Rekli su mi u AMS u Novom Sadu da moram da odjavim staru dozvolu i nabrojali mi čitav neki niz aktivnosti koje moram da učinim da bi dobila međunarodnu dozvolu. Molim Vas da mi tačno objasnite šta je to što treba da uradim i naravno koliko će to sve da me košta. Znam da je dozvola 2.000 dinara ali koliko ce koštati ove nepredvidene aktivnosti? I koliko to može da potraje pošto treba da putujem 11. jula? I da li možda postoji neko drugo rešenje koje ne podrazumeva ovako komplikovanu proceduru?
- Uradite sve što vam je receno u AMS u NS.
- Šta je potrebno od dokumentacije za registraciju vozila uvezenog iz inostranstva?
- Proverite u Upravi Carine.
- Treba da putujem u Crnu Goru sa tudjim autom - treba li mi ovlašćenje i kakvo?
- Potrebno vam je ovlašcenje za upravljanje tudim vozilom u inostranstvu. Proverite na telefonu 987 gde je vama najbliže AMSS turing gde možete izvaditi ovaj dokument.Više o tome na sledecem linku "Međunarodno ovlašcenje"
- Imam napuklo vetrobransko staklo na automobilu i zbog toga mi auto nije prošao na tehničkom pregledu. To staklo je puknuto vec nekoliko godina i do sada nije bilo problema. Da li je to u redu?
- Nije u redu da imate pukuto vetrobransko staklo na vozillu.
- Zelim da kupim automobil Yugo in 2008 god. Pošto je vozilo registrovano u Pančevu i vodi se kao van, interesuje me da li mogu u Kragujevcu budući da sam otuda da prebacim vozilo sa vana na putnićko i kolika je ukupna cena svih dažbina koje bih morao da platim.
- Kada izvršite sve izmene na vozilu kako bi u potpunosti odgovaralo putnickom modelu Yugo (sedišta, pojasevi...) ispitivanje vozila košta 3600 din. Uput za ispitivanje bi trebao da bude negde oko 1700 din, i još i troškovi tehničkog pregleda.
- Imam jedno pitanje vezano za wolksvagen Cedy 5 Teretni. To auto je bilo na firmi registrovano i sad je skinut sa firme i nije vise registrovan, pa me zanima dali se moze kako ponovo registrovati ja znam da moze se registrovati sve jedno putnicko auto ali ovo je cedy 5 zatvoreni to jest teretni. Neko mi kaze da moze neko da ne i tako. pa valjda će te mi vi reci tacno dali moze ili nemoze. Posto sam ja iz bosne grad bosanska krupa, pa me zanima dali se to moze resiti kod vas?
- Naravno da može da se registruje ako je tehnički ispravno.Baš nam je drago da nas čitaju u Bosanskoj Krupi, ali nas bi više interesovalo u kojoj se zemlji vodi vozilo a ne vi i na koju zemlju mislite dali se može registrovati.
- Kupo sam vozilo qvad atv 125 cm u madjarskoj.Godina proizvodnje 2010,znači novo upakovano u karton.Dotično vozilo sam prijavio za carinu prilikom ulaska gde sam bio upućen od carinskog radnika na speditera da napravim papire i da vozilo ocarinim u najblizoj carinarnici kojoj pripada moje mesto u kome sam prijavljen.sigao sam u carinu gde sam usao u carinu i kod speditera predao doticno vozilo koje je pregledano od strane carinskog radnika i nakon toga smesteno pod carinski nadzor (SKLADISTE)pre ovoga sam isao na ocitavanje i broja motora.kada je carina zavrsena pozvan sam od strane speditera da uplatim carinu i kada prodje uplata podignem papire i vozilo.to sam i ucinio.agonija tek sad nastaje.nakon svega toga narednog dana me poziva spediter i kaze da moram dadostavim sertifikat ili potvrdu da li vozilo ispunjava euro 3 normu.dali je to uobicajena situacija i sta da uradim.zabrinuti otac koji je samo hteo da obraduje svoje dete.hvala na strpljenju i oprostite na sirini mog izlaganja
- Ako je vozilo prijavljeno kao motocikl na carini onda ne postoje nikakvi ograničavajući uslovi za uvoz. Morate da proverite u računu i eventualno COC dokumentu ako ste ga dobili pri kupovini da li je negde deklarisana kategorija vozila. Za to vozilo bi kategorija trebala da bude L7 (teški četvorocikl). Ako je špediter prijavio vozilo kao automobil - žalite se njemu.