PITANJE
Predao sam štetu po kasko polisi kod Unika osiguranja još početkom februara , i sve je bilo ok. Izašao je procenitelj, pogledo, slikao, napravio zapisnik pa dopunski i javio mi je da je popravka rentabilna i da mogu da narucčm delove ali da mu dostavim račune. Ja to sve lepo uradim i evo već 10 dana me zavlače.U petk mi daju informaciu da je šteta likvidirana i da će novac biti na računu najkasnije u ponedeljak da bi mi opet u ponedeljak rekli da kod njih stoji da je šteta likvidirana a proverom u banci nije. Koliko dugo mogu da me maltreriraju i lažu?
ODGOVOR
Zakonski rok za isplatu odštetnih zahteva je 14 dana od datuma kompletiranja dokumentacije. Ukoliko nije bilo dodatnih zahteva za dostavu dokumentacije, u međuvremenu, prema Vašem navodu taj rok je odavno istekao. Dakle, kolege iz navedenog osiguranja imaju zakonsku obavezu da pristupe likvidaciji štete. Ne znamo da li posedujete nekakav zvanični dokument (osim telefonske komunikacije) sa kojeg je moguće da se utvrde relevantni datumi u odnosu na koje bi tekao zakonski rok od 14 dana, ali Vam savetujem da pozovete službu šteta pomenutog osiguranja i podsetite ih na Vaše zakonsko pravo od 14 dana. Verujem da će se nakon toga ovaj nesporazum rešiti. U svakom slučaju, Vi možete ostvariti Vaša prava iz osiguranja i prigovorom Sektoru za nadzor osiguranja kod Narodne banke Srbije, što je krajnja instanca.