PITANJE
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
ODGOVOR
Naknada nematerijalne štete nastala upotrebom NN autobusa, koji vrši linijski prevoz,za oštećnog predstavlja “noćnu moru”. Negativne činjenice se po pravilu ne dokazuju. Oštećeni se obrati Garantnom fondu,a isti fond ga odbije i uputi da se obrati osiguravaču vozila.Tu je cela “kvaka”. Obično je vozni park javnog prevoznika osiguran kod jednog osiguravača. Oštećni znajući za to, obrati se sa zahtevom društvu, koje ga rednovno odbije od zahteva, jer oštećni nije dostavio broj polise, registarski broj vozila ili bar garažni broj. Situacije je kod povređivanja bila takva da oštećeni zbog povreda nije bio u poziciji da zapamti ili zapiše registarski broj autobusa, vozači često ne evidentiraju povrede putnika ili oštećenog lica.Ošteći je dakle odbijen i od strane Garantnog fonda i od strane osiguravača, trećeg nema. Za jedne je vozilo bilo osigurano,a za druge se radio o NN vozilu. Ulazi se u dugi spor sa neizvesnim ishodom, kontaktira se gradske sekretarijat za saobraćaj, dispečeri javnog prevoznika, niko ne može precizno locirati vozilo. Rešenje bi bilo to da Garantni fond isplati naknadu štete po odgovornosti NN vozila, a potom u regresnom postupku utvrđuje osiguranje vozila, a što se iz priloženog vidi u praksi ne dešava. Trpe oštećeni.