Novim dopunama Pravilnika o ispitivanju vozila od 18.09.2015 definisano je ispitivanje naknadno zatamnjenih stakala na vozilu ispituje se svetlosna propustljivost i refleksija (efekat ogledala). Dat je nalog saobraćajnoj policiji na terenu da pooštri kontrolu vozila na kojima uoči da ima naknadnih preparvki odnosno odstupanja od fabričkog modela, a za koje utvrdi da nemaju odgovarajuća uverenja (atest).
Primeri prepravki između ostalog su:
- Naknadno ugrađene ksenon sijalice i uređaji koji su u većini slučajeva kineskog porekla koje obično nisu homologovani, a ugrađuju su u farove koji isto nisu homologovani kao ksenon farovi.
- Naknadno ugrađena dnevna svetla (LED tehnologije) koja nemaju homologaciju, naknadno zatamnjena stakla sa folijama, dodatni uređaji na vozilu koji nisu fabričke ugradnje (upadljivi spojleri i sl.), tjunirana vozila sa prepravljenim vešanjem i ogibljenjem i drugi slučajevi koji se mogu uočiti u bazi podataka sa slikama i na putevima.
Međutim kada su u pitanju zatamnjena stakla, za sada vlasnici i korisnici takvih vozila nemaju mogućnost da izvrše atest ni u jednoj ovlašćenoj organizaciji za ispitivanje vozila! U ovom momentu je jedna ovlašćena organizacija za ispitivanje podnela ABS (Agenciji za bezbednost saobraćaja) proceduru ispitivanja i čeka njeno odobrenje.
Uređaji kojima će se vršiti ispitivanje, takođe moraju biti etalonirani i odobreni. Poučeni dosadašnjim iskustvom taj proces može potrajati mesecima. Vlasnici vozila sa zatamnjenim staklima i pored toga što hoće da urade atest u ovom momentu nemaju gde.
Na tehničkim pregledima vlada konfuzija i proizvoljno tumačenje od tehničkog do tehničkog. Kakav će epilog ovakva situacija imati, uskoro će se videti.